20 Ekim 2011 Perşembe

Ece'ye...

Sevgili Ece'ye...
Kuvvetli, renkli ve sınırsız hayalgücüne...


Sevgili Ece zaman zaman alan çalışmalarından daha detaylı kesitler anlatmamı hatırlatır...
Zaman kavramı bir yerden sonra insanın düşünce kapasitesi ile orantılı boyut değiştiriyor... insan zamanı nasıl anlamak/algılamak istiyorsa, zaman insanlar için öyle geçmeye başlıyor...
Kaptan Cousteau belgesellerini izleyen çocukların zamanındanım...ne çok uzak, ne de çok yakın...üniversiteye başlayana kadar okul gezilerini saymazsak tek başıma yolculuk yapmadım...üniversite ikinci sınıftayken doğa koruma projeleri yürüten sivil toplum kuruluşları ile iletişimim başladı...ikinci sınıftayken gönüllü olmak istediğim bir projeye dördüncü sınıfı bitirdiğim yaz çağırıldım...çantamı alıp nerede olduğunu o zamana kadar duymadan gittiğim Adana'nın Kapı Köyü sınırındaki Akyatan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası'ndan başlayıp, farklı kumsallarda eve dönmeden devam eden 3,5 aylık alan çalışması, yaşamımın yaklaşık 1/3'ünü kapsayan çalışma döneminin ilk adımı oldu... insanın hayatında çok ufak bir zamanlama farkı, çok şeyi değiştirebilir... bu proje ve  meslek lisesinde öğretmenlik yapabilmemi sağlayacak olan formasyon dersleri ile stajımı tamamlamam eşzamanlı sayılır... içten gelen hedefim olan meslek lisesinde öğretmenlik, kadro için beklenen az bir zamanlama farkıyla yerini doğa korumaya devretti...

Formasyon hocalarım iyi bir öğretmen adayı olduğumu belirtmişlerdi... bugüne kadar birlikte çalışma fırsatı bulduğum ekip arkadaşlarım, alan çalışmalarında iyi olduğumu söyler...aslında bugüne kadar hiçbir doğa korumacının keşfetmemiş olduğu bir buluş yapma şansım olmadı...ama kendi adıma doğada çok şey keşfettiğimi biliyorum... insanların genellikle uykuda olduğu saatlerde katıldığım alan çalışmalarından, pekçok insanın farkında bile olmadığı, bazen hayalgücü sınırlarımın ötesinde şeyler öğrendim...çok değerli insanlarla tanıştım, çalıştım...zaman zaman zorlandım... zorluklardan zengin bir deneyim ve anı dağarcığı edindim... doğaya saygıyı ve sabırlı olmayı yaşayarak öğrendim...zamanla öğrendiklerimi, öğrenmeyi ciddiye alan, ihtiyaç duyan herkesle paylaşmayı hedef edindim...hala öğrenmem gereken çok şey var...

Adana, Akyatan (Fotoğraf: H.Diker)
Adana, Akyatan (Fotoğraf: H.Diker)
Adana, Akyatan (Fotoğraf: H.Diker)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder